آبی بلاگ | گذر از ماورای تکنولوژی

تکنولوژی از جنبه های گوناگون تعاریف متعددی دارد از نظر علمی تکنولوژی، نتیجه ی نهایی تحقیقات یا همان دانش و اطلاعات می باشد که با استفاده از این عوامل می تواند به یک محصول تجاری تبدیل شود.

آبی بلاگ | گذر از ماورای تکنولوژی

تکنولوژی از جنبه های گوناگون تعاریف متعددی دارد از نظر علمی تکنولوژی، نتیجه ی نهایی تحقیقات یا همان دانش و اطلاعات می باشد که با استفاده از این عوامل می تواند به یک محصول تجاری تبدیل شود.

تاثیرات روانی و انگیزشی هدیه طلا بر روی کودکان

مقدمه:

هدیه دادن به کودکان یکی از لذت‌های بزرگ و شیرین زندگی است. اما گاهی اوقات ممکن است به دنبال یک هدیه خاص و ماندگار برای کودکان باشیم که ارزش افزوده‌ای داشته باشد و آن‌ها را برای مدت طولانی شاد و خوشحال نگه دارد. یکی از انتخاب‌های زیبا و ارزشمند برای هدیه دادن به کودکان، طلای کودک است. طلا به عنوان یک جواهرات با ارزش و زیبا، می‌تواند یک هدیه فوق‌العاده برای کودکان باشد که به آنها ارزش یادگاری و ارتباط با گذشته را بیاموزد.

طلا به عنوان یک هدیه ارزشمند برای کودکان

طلا به عنوان یک فلز گرانبها و با ارزش، از دیرباز به عنوان نشانه ثروت و قدرت شناخته شده است. اما طلا همچنین یک نماد از عشق، ارزش و ارتباط با گذشته است. به همین دلیل، هدیه دادن طلا به کودکان می‌تواند یک فرصت برای آموزش ارزش‌های مهمی مانند تقدیر، مراقبت و ارتباط با محیط اطراف باشد.

هدیه دادن طلا به کودکان می‌تواند یک روش عالی برای آموزش ارزش‌های مالی و مسئولیتی باشد. از آنجا که طلا ارزش بالایی دارد، کودکان می‌توانند ارزش آن را درک کرده و مسئولیتی نسبت به نگهداری و حفظ آن داشته باشند. این می‌تواند به آنها کمک کند تا مهارت‌های مالی و ارزش‌های مسئولیتی را درک کرده و تقویت کنند.

علاوه بر این، طلا همچنین یک نماد از عشق و ارتباط با گذشته است. هدیه دادن طلا به کودکان می‌تواند یک فرصت برای ایجاد ارتباط عمیق‌تر با آنها باشد و این ارتباط می‌تواند برای همه طرف‌ها به عنوان یک خاطره باقی بماند.

در نهایت، هدیه دادن طلا به کودکان می‌تواند یک راه برای انتقال ارزش‌های مهم به نسل‌های آینده باشد و آنها را برای زندگی مسئولانه و موفق آماده کند.


طلا به عنوان یک یادگاری ارزشمند برای کودکان
هدیه دادن یک جواهر طلا به یک کودک می‌تواند یک یادگاری ارزشمند و ماندگار برای آنها باشد. این جواهرات می‌توانند به آنها یادآوری کنند که چقدر مهم و ارزشمند هستند و همچنین ارتباط آنها با محبوبیت و عشق نزد دیگران را تقویت کنند.

ارزش افزوده هدیه دادن طلا به کودکان
هدیه دادن یک جواهر طلا به یک کودک می‌تواند ارزش افزوده‌ای برای آنها داشته باشد. این هدیه می‌تواند به آنها ارزش مالی و زندگی‌ای دیگر را یادآوری کند و همچنین ارتباط آنها با ارزش‌های مهمی مانند تقدیر، مراقبت و انسجام اجتماعی را تقویت کنند.

مراقبت و نگهداری از جواهرات طلا برای کودکان
برای اطمینان حاصل کردن از اینکه جواهرات طلا هدیه داده شده به کودکان به خوبی نگهداری و مراقبت شوند، مهم است که به آنها آموزش داده شود که چگونه از این جواهرات به درستی مراقبت کنند. به عنوان مثال، آموزش آنها در مورد اندازه گیری جواهرات، نگهداری از آنها در جاهای امن و تمیز و تمیز کردن آنها به منظور حفظ براقیت و درخشندگی آنها می‌تواند کمک کننده باشد.

نتیجه‌گیری
در نهایت، هدیه دادن طلا به کودکان می‌تواند یک گام مهم در جهت آموزش ارزش‌های مهمی مانند تقدیر، مراقبت و ارتباط با گذشته باشد. این هدیه می‌تواند به آنها یادآوری کند که چقدر ارزشمند هستند و همچنین ارتباط آنها با ارزش‌های مهمی مانند عشق و محبت را تقویت کند. از این رو، هدیه دادن طلا به کودکان یک انتخاب عالی برای آنها است که می‌تواند آنها را برای مدت طولانی شاد و خوشحال نگه دارد.

گردنبند طلا و نکاتی که بهتر است بدانید

گردنبند طلا جزو یکی از پراستفاده‌ترین زیورآلات طلاست که در جذابیت فرد تاثیر زیادی دارد. خوب است بدانید که گردنبند طلا از قدیم در مراسم رسمی، عزاداری و حتی جادوگری توسط انسان استفاده شده است. آیا با نحوه خرید گردنبند طلا آشنا هستید؟ شما می‌توانید گردنبند طلا اقساطی یا نقدی از فروشگاه های مختلف معتبر خریداری کنید، پس همراه ما باشید.

گردنبند طلا یکی از کاربردی‌ترین و پراستفاده‌ترین زیورآلات طلا محسوب می‌شود که تاثیر زیادی در زیبایی شما دارد. باستان شناسان در بیشتر حفاری‌هایی که انجام داده‌اند، متوجه شدند که گردنبند طلا جزو بیشترین یافته‌های آن‌ها بوده است. در گذشته برای ساخت گردنبند تنها از فلز طلا استفاده می‌کردند. امروزه با وسایل کامل و خلاقیت بیشتر در ساخت طلا از سنگ‌های نیمه قیمتی و قیمتی استفاده می‌شود که جلوه خاصی به آن می‌دهد. اگر دوست دارید قبل‌از خرید گردنبند طلا در مورد آن اطلاعاتی داشته باشید تا انتخاب گردنبند را برای شما آسان کند. این محتوای عالی را به شما همراهان عزیز پیشنهاد می‌کنیم.


تعریفی از گردنبند طلا

نوار یا زنجیری که این قابلیت را دارد که دور گردن به خوبی قفل شود را گردنبند می‌گویند. زنجیرها معمولا از جنس فلز و جواهر هستند. هر گردنبند یک قسمت ضمیمه دارد که چیزی از آن آویزان می‌شود یا دورن آن قرار می‌گیرد به این قسمت ضمیمه مانند، پلاک می‌گویند. این پلاک‌ها می‌توانند از هر جنسی مانند الماس، سنگ‌های قیمتی و مروارید باشند.


فرق آویز طلا با گردنبند

برعکس تعریفی که از گردنبند گفتیم آویز یک تکه جواهر کوچک است که می‌توان آن را به دستبند، پابند، زنجیر طلا و ساعت‌مچی وصل کرد. با این کار می‌توانید متناسب با سلیقه خود آویز را در هر قسمت از بدن خود ببندید اما گردنبند فقط روی گردن شما قرار می‌گیرد.


چرا خرید گردنبند اهمیت دارد؟

وقتی به تاریخچه استفاده از این نوع زیورآلات نگاه می‌کنیم، متوجه می‌شویم که از زمان‌های قدیم گردنبند جزو اولین زیورآلاتی بوده که در مراسمات رسمی، عزاداری و حتی جادوگری توسط انسان استفاده شده است. انداختن گردنبند نشان دهنده موقعیت بالای اجتماعی و ثروت بوده است. امروزه سنگ‌های قیمتی کمیاب که در ساخت گردنبند به کار می‌روند، سبب زیبایی بیشتر و قیمت بالای آن می‌شود.


چطور می‌توانیم یک گردنبند مناسب انتخاب کنیم؟

قبل‌از خرید یک گردنبند طلا بهتر است با خود فکر کنید که دوست دارید گردنبند بلند باشد یا کوتاه؟ روی سینه یا دور گردن قرار بگیرد یا مدل آن چند لایه، سنگی، مهره‌ای، زنجیری یا مرواریدی باشد. با جواب دادن به این سوال‌ها به این نتیجه می‌رسید که اول لازم است مدل و اندازه را با توجه به سلیقه خود و نحوه استفاده از آن انتخاب کنید. هر چقدر گردنبند انتخابی شما متناسب با استایل و مدل لباس شما باشد، جلوه خاص‌تری به شما می‌دهد و شما را خوش‌تیپ‌تر می‌کند.


قبل از خرید گردنبند طلا به چه چیزی باید توجه کنیم؟

موقع خرید گردنبند در کنار سلیقه شخصی خود به این سوال هم جواب بدهید، آیا قرار است این گردنبند همیشه در گردن شما باشد؟ اگر جواب مثبت است، پس چیزی انتخاب کنید که ضخامت بیشتری دارد و تحمل وزن آویز مورد نظر شما را دارد. بهتر است قبل‌ از خرید گردنبند قفل آن را امتحان کنید و مطمئن شوید، خیلی راحت باز یا شکسته نمی‌شود.


انواع مدل گردنبند طلا

چوکر نوعی از گردنبند است که برای لباس‌هایی با یقه‌های u شکل، یقه گرد و دکلته مناسب است.

کارتیه یک نوع دیگری از زنجیر است که به صورت حلقه‌های فلزی از جنس طلا یا نقره است که کاملا به هم متصل شده‌اند. این گردنبند معمولا بسیار ساده است ولی گاهی یک آویز از جنس نگین به آن وصل است که زیبایی آن را دو برابر می‌کند.

چارمز گردنبندی است که طول آن به طور متوسط 60 سانتی‌متر که برای انواع مدل یقه مناسب است و به همه استایل‌ها می‌آید.

مینیمال گردنبندی بسیار ساده و برای استفاده روزانه بسیار مناسب است.

لاریات نوعی از گردنبند است که بسیار شبیه حرف y است ولی قفل ندارد. در قسمت انتهایی گردنبند یک گره وجود دارد که نقش قفل را دارد. افرادی که دنبال مدل‌های خاص هستند این نوع گردنبند را می‌پسندند.

زنجیری یکی از انواع گردنبندهای ساده و رایج است که برای استفاده روزمره مناسب است ولی قابلیت ست شدن با انواع استایل‌‌ها را دارد. همچنین برای همه مدل یقه لباس مناسب است.

نگلیژه یک نوع گردنبند نامتقارن بلند است که آویزهایی به آن وصل است. این مدل گردنبند بسیار ظریف است و با لباس‌های براق با یقه‌های دکلته و دلبری جلوه بیشتری دارد.

رولباسی، این مدل گردنبند نسبت به گردنبندهای دیگر بلندتر است. این سبک برای لباس‌های پوشیده مانند سارافون و مانتوهای جلو باز مناسب است.

نکته: فستون، سوتوار، پلاستون و پرنسسی نوع دیگری از انواع گردنبند هستند.


نکات تکمیلی برای خرید گردنبند طلا

مدل زنجیر

اولین نکته که برای خرید گردنبند به آن بهتر است توجه کنیم شکل و نوع زنجیر است. زنجیری باید انتخاب کنید که به راحتی پیچ و تاب در گردن نمی‌خورد. برخی زنجیرها به راحتی گره می‌خورند درنتیجه زود شکسته و پاره می‌شوند. اگر معولا همیشه و همه جا عادت به استفاده از گردنبند دارید، مدلی را انتخاب کنید که عمر طولانی‌تری دارد و مدام پیچ نمی‌خورد. به عنوان مثال زنجیرهای فیگارو، طنابی، قلابی، ملوانی، بافت گندمی شکل و جعبه‌ای بهترین گزینه برای خرید است چون به راحتی کج، خمیده و پیچ نمی‌خورند.


نوع گردنبند

خوب است بدانید که طلاهای آبکاری از فلزات گرانبها ساخته می‌شوند و در نهایت یک لایه نازک طلای خالص روی آن‌ها آبکاری می‌شود. فلزی که آبکاری می‌شود، به مرور زمان خورده و رنگ فلز زیرین آن معلوم می‌شود. این مدل گردنبند با این‌که قیمت مناسبی دارد ولی لازم است هر چند ماه دوباره آبکاری شود تا رنگ و زیبایی خود را حفظ کند. این به این معنی است که این مدل طلا برای استفاده مداوم گزینه مناسبی نیست ولی برای کوتاه مدت خوب و ارزان‌تر است. اگر می‌خواهید گردنبند هر روز و همه جا گردن شما باشد، حتما زنجیری انتخاب کنید که کاملا از طلاست. یادتان باشد موقع خرید از فروشنده بپرسید، زنجیر طلا یا آب طلا است سپس بخرید.


قفل

سومین نکته که هنگام خرید باید حواستان باشد، قفل زنجیر است. بیشتر زنجیرهای طلا که در بازار وجود دارند، قفل‌های کلیپسی گردی دارند که با یک فنر باز و بسته می‌شوند. این قفل‌ها درکنار قیمت پایین، دوام خوبی ندارند. به این صورت اگر به هر علتی فشاری ناخواسته به آن بیاورید، احتمال دارد بشکند. بهترین و رایج‌ترین قفل برای گردنبند مدل خرچنگی است که سفت و کاملا مطمئن است. این قفل یک بدنه سخت دارد که در برابر ضربه مقاوم است و استفاده از آن آسان است.


انداختن آویز به گردنبند

یکی از سوالاتی که پیش از خرید گردنبند باید از فروشنده بپرسید این است که می‌توان به آن آویز انداخت یا خیر؟ اگر می‌شود توجه کنید که ضخامت زنجیر به صورتی باشد که آویز به راحتی از آن رد شود. همچنین زنجیر این مدل گردنبند نباید خیلی کلفت باشد ولی در عین حال خیلی باریک نباشد تا سریع پاره شود. توجه کنید قبل‌از خرید حتما زنجیری را انتخاب کنید که تحمل وزن آویز را داشته باشد تا بدون نگرانی از گم شدن، آن را استفاده کنید. از بین مدل‌های زنجیر، زنجیرهایی که بافت گندمی یا بافت جعبه‌ای دارند، انتخاب عاقلانه‌تری است زیرا استحکام خوبی دارند و از نظر شکل برای انداختن آویز مناسب‌تر هستند.


جنس زنجیر گردنبند

یکی دیگر از نکاتی که هنگام خرید باید حواسمان باشد، نوع زنجیر است. زنجیرهایی که قیمت ارزانی دارند، توخالی و سبک هستند. این نوع زنجیرها خیلی راحت شکسته یا پاره می‌شوند. اگر می‌خواهید از این رنجیرهای توخالی استفاده کنید، خیلی باید حواستان باشد چون ممکن است به جایی گیر کند و سریع پاره شود. این نوع گردنبند برای استفاده روزانه گزینه مناسبی نیست.


ضخامت گردنبند طلا

زنجیرهایی که خیلی ظریف و باریک هستند به راحتی در گردن پیچ می‌خورند یا گره می‌خورند. درنتیجه امکان پاره شدن آن زیاد است. اگر موهای بلندی دارید، احتمال دارد موهای شما بین زنجیر گردنبند باریک گیر کند و کنده شود. به همین علت بهتر است زنجیر باریک انتخاب نکنید، چیزی بخرید که ضخامت استانداردی دارد.


گیر کردن زنجیر

قبل از خرید گردنبند مطمئن شوید که زنجیر آن به لباس شما گیر نمی‌کند. برای این کار آن را روی لباس خود بکشید تا صاف و صیقلی بودن آن را بفهمید، این ویژگی فقط برای لباس نیست. زنجیر باید به گونه‌ای باشد که زبری و اذیتی برای گردن شما نداشته باشد.


نکات دیگر

یک نکته که موقع خریدخوب است به آن توجه کنید این‌که اگر قد شما کمتر از 162 سانتی‌متر است، گردنبندهایی با طول 40 تا 50 سانتی‌متر بخرید. همچنین اگر قد شما بین 162 تا 170 سانتی‌متر است همه سایز گردنبند برای شما مناسب است. افرادی که قد بلندی دارند، بهتر است گردنبندهای بلند استفاده کنند.

صورت‌های گرد یا دایره‌ای شکل بهتر است گردنبندهایی با طول 50 تا 80 سانتی‌متر بخرند زیرا صورت را گردتر نشان می‌دهد. صورت‌های باریک و لاغر بهتره گردنبندهایی با طول 25 تا 40 سانتی‌متر را استفاده کنند. کسانی که صورت‌های بیضی شکل دارند هر طول گردنبندی را می‌توانند استفاده کنند.


منبع:dayagold.com


خرید اقساطی طلا؟ سود یا زیان؟

طلا به دلیل ارزش و تاریخ غنی هزاران ساله خود، در سراسر جهان مورد احترام است. سکه های طلا، نخستین بار، حوالی سال 650 قبل ازمیلاد ظاهر شدند و از آن زمان تا کنون، همواره، ارزش معاملاتی بسیار بالایی داشته اند. از زمان های قدیم، مردم برای خواص منحصر به فرد این فلز گران بها، ارزش قائل بوده اند. طلا خورده نمی شود و برخلاف سایر عناصر، دارای رنگ و جلوه ای درخشان و زیبا است. همه این ها باعث شده است تا طلا برخلاف ارز کاغذی، ارزش خود را در طول اعصار حفظ کند.

به طورکلی، خرید طلا قسطی، یک سرمایه گذاری محبوب به شمار می رود که علاوه بر محافظت از سرمایه شما در برابر تورم، سبب تنوع بخشیدن به پرتفوی شما نیز می شود. ارزش ذاتی و پایدار طلا به سرمایه گذاران احساس امنیتی می دهد که به هیچ وجه، در سهام و اوراق قرضه قابل دستیابی نیست.

یکی از راه های بهبود سرمایه گذاری روی طلا، برنامه ریزی و تقسیط سرمایه گذاری ها است. طرح های خرید قسطی، فرآیند افزودن طلا به پرتفوی را برای سرمایه گذاران، ساده تر کرده و به طور بالقوه، نرخ بازده را افزایش می دهند.


ما در این مقاله، به چرایی و چگونگی سرمایه گذاری در طلا و ذکر مزایا و معایب خرید قسطی آن، خواهیم پرداخت.


چرا باید روی خرید اقساطی طلا سرمایه گذاری کرد؟

دلایل زیادی برای اضافه کردن طلا به سبد سرمایه گذاری وجود دارد. این فلز گران بها، سابقه حفظ ارزش خود در شرایط نابسامان اقتصادی را داشته و همین موضوع، آن را به یک سرمایه گذاری مطمئن و سودآور در زمان تورم تبدیل کرده است.

همچنین، طلا می تواند سطح مهمی از تنوع را برای سبد سهام شما فراهم آورد؛ زیرا، قیمت طلا، معمولاً همبستگی منفی با سایر طبقات دارایی دارد.

سرمایه گذاران می توانند نسبت به دریافت وام فوری، اقدام نموده و خرید اقساطی طلا را در دستور کار خود قرار دهند. به خاطر داشته باشید که قیمت تمام شده خرید قسطی، ممکن است بیشتر از خرید نقدی باشد؛ اما، به دلیل شرایط تورمی که منجر به کاهش ارزش پول در طول زمان می شود، مطمئناً نرخ بازده بیشتری را برای شما به ارمغان خواهد آورد.


مزایای خرید اقساطی طلا

محبوبیت طلا نزد مردم بی دلیل نیست؛ زیرا، سرمایه گذاری در آن، مزایای زیر را فراهم می آورد.


ریسک پایین تورم و پرداخت ثابت

طلا، اغلب به عنوان محافظی در برابر تورم درنظر گرفته می شود و در بلندمدت، رشد صعودی دارد؛ همچنین، با کاهش ارزش سایر ارزها، قیمت طلا به طور معمول افزایش می یابد.

از طرفی دیگر، در خرید قسطی طلا، مبلغ اقساط ماهیانه ثابت خواهد بود؛ به عبارت دیگر، درصورت افزایش تورم نیز، شما همان مبلغی را خواهید پرداخت که در هنگام دریافت وام آنلاین برای شما مقرر شده است.


تنوع سبد سرمایه گذاری

طلا با توجه به موقعیت آن در بازارهای مالی، برای کسانی که مایل به تنوع بخشیدن به پرتفوی خود هستند، ​​می تواند گزینه قابل اعتمادی باشد؛ به این ترتیب، درصورت کاهش ارزش یک دارایی یا سهام یک شرکت، متحمل ضرر و زیان زیادی نخواهید شد.


امکان تامین بودجه خرید های بزرگ تر

وام آنلاین دیجی وام، بودجه مورد نیاز شما برای یک خرید بزرگ را فراهم می آورد؛ به این ترتیب، شما قادر خواهید بود تا هر میزان که می خواهید، طلا بخرید و طی یک دوره بلندمدت، نسبت به بازپرداخت اقساط آن اقدام نمایید.


فرصتی برای بهبود رتبه اعتباری

خرید اقساطی طلا، این فرصت را به شما می دهد تا رتبه اعتباری خود را بهبود ببخشید. سابقه پرداخت، بخشی از امتیاز اعتباری شما را تشکیل می دهد؛ بنابراین، اگر تمام اقساط خود را به موقع و به طور کامل انجام دهید، اعتبار شما با گذشت زمان بهبود می یابد. این یکی از ساده ترین راه ها برای افزایش رتبه اعتباری است.


معایب خرید اقساطی طلا

درحالی که سرمایه گذاری در طلا ازطریق خرید اقساطی، می تواند راهی عالی برای تنوع بخشیدن به سبد سهام شما باشد، معایب یا خطراتی نیز دارد که باید مراقب آن ها باشید.


عدم دریافت سود سهام

طلا به عنوان یک دارایی ملموس درنظر گرفته می شود؛ زیرا، می توانید آن را به شکل شمش، سکه یا جواهرات در اختیار داشته باشید. با این وجود، شایان ذکر است که اگر تصمیم به سرمایه گذاری در طلای فیزیکی دارید، احتمالاً پرداخت سود سهام احتمالی را از دست خواهید داد. برخلاف سهام هایی که اغلب در دوره های خاصی، سود مشارکت توزیع می کنند، نگهداری طلا صرفاً پتانسیل افزایش ارزش را ارائه می دهد.


جریمه دیرکرد

جریمه های مربوط به تاخیر در پرداخت، معمولاً یکی از اصلی ترین عواملی است که می تواند نرخ بازده خرید اقساطی را برای شما کاهش دهد؛ البته، درصورتی که تمام اقساط خود را در موعد مقرر پرداخت کنید، متحمل چنین هزینه هایی نخواهید شد.


درآمد مداوم ایجاد نمی کند

از آن جایی که سرمایه گذاری با خرید اقساطی طلا، سود سهام عادی را به همراه ندارد، نمی تواند درآمد مستمری برای سرمایه گذاران ایجاد کند. این بدان معناست که شما نمی توانید مانند سایر سرمایه گذاری ها اعم از اوراق قرضه، سهام یا املاک و مستغلات، از طریق سود مشارکت، کسب درآمد کنید؛ به علاوه، توجه داشته باشید که در هنگام خرید اقساطی، شما پولی را خرج می کنید که در اختیار ندارید.


چه چیزی قیمت طلا را تعیین می کند؟

قیمت طلا، ممکن است در کوتاه مدت، بی ثبات باشد؛ اما، این فلز، ارزش خود را در بلندمدت حفظ کرده است. به طورکلی، بالا و پایین رفتن قیمت طلا به عرضه، تقاضا و رفتار سرمایه گذار بستگی دارد.

از آن جایی که این فلز، اغلب برای محافظت از سرمایه در برابر تورم استفاده می شود، سرعت تورم و انتظارات بازار برای سطوح تورم آتی نیز می تواند بر قیمت آن تأثیر بگذارد.

علاوه براین ها، بدتر شدن شرایط اقتصادی هم، ممکن است قیمت طلا را تقویت کند؛ زیرا، خرید این فلز، یک سرمایه گذاری نسبتاً مطمئن در زمان های سخت تلقی می شود.


چگونه می توان در طلا سرمایه گذاری کرد؟

راه های زیادی برای سرمایه گذاری روی طلا وجود دارد. خرید و مالکیت فلز فیزیکی به اشکالی مانند شمش، سکه یا جواهرات به دو صورت نقدی و قسطی امکان پذیر است؛ اگرچه، ذخیره و بیمه دارایی های فیزیکی طلا ممکن است پرهزینه باشد.

سایر روش ها، شامل سرمایه گذاری در صندوق قابل معامله در بورس طلا (ETF) یا خرید سهام شرکت های معدنی که کار استخراج و تولید این فلز گران بها را انجام می دهند، می شود.


جمع بندی

طلا، باید بخش مهمی از سبد سرمایه گذاری شما باشد؛ زیرا، قیمت آن در واکنش به رویدادهایی که باعث کاهش ارزش سرمایه گذاری های کاغذی مانند سهام و اوراق قرضه می شود، افزایش می یابد.

اگرچه قیمت طلا در کوتاه مدت، ممکن است نوسان داشته باشد؛ اما، همیشه ارزش خود را در بلندمدت حفظ کرده است. طلا به عنوان محافظی در برابر تورم و فرسایش ارزهای اصلی به حساب می آید؛ بنابراین، خرید اقساطی طلا، یک سرمایه گذاری قابل تامل خواهد بود.

در پایان، به خاطر داشته باشید که هیچ نوع سرمایه گذاری، عاری از ریسک نیست. این موضوع، در مورد خرید قسطی طلا نیز صدق می کند.

علی رغم این که خرید طلا، مزایایی مانند تنوع بخشیدن به پرتفوی و حفاظت از دارایی در زمان رکود را ارائه می دهد، می تواند درآمدهای بلندمدت را نیز محدود کند؛ بنابراین، مزایا و معایب سرمایه گذاری در طلا را به دقت بسنجید تا بتوانید آگاهانه تصمیم بگیرید.


منبع: www.forsatnet.ir