آبی بلاگ | گذر از ماورای تکنولوژی

تکنولوژی از جنبه های گوناگون تعاریف متعددی دارد از نظر علمی تکنولوژی، نتیجه ی نهایی تحقیقات یا همان دانش و اطلاعات می باشد که با استفاده از این عوامل می تواند به یک محصول تجاری تبدیل شود.

آبی بلاگ | گذر از ماورای تکنولوژی

تکنولوژی از جنبه های گوناگون تعاریف متعددی دارد از نظر علمی تکنولوژی، نتیجه ی نهایی تحقیقات یا همان دانش و اطلاعات می باشد که با استفاده از این عوامل می تواند به یک محصول تجاری تبدیل شود.

خرید اقساطی طلا؟ سود یا زیان؟

طلا به دلیل ارزش و تاریخ غنی هزاران ساله خود، در سراسر جهان مورد احترام است. سکه های طلا، نخستین بار، حوالی سال 650 قبل ازمیلاد ظاهر شدند و از آن زمان تا کنون، همواره، ارزش معاملاتی بسیار بالایی داشته اند. از زمان های قدیم، مردم برای خواص منحصر به فرد این فلز گران بها، ارزش قائل بوده اند. طلا خورده نمی شود و برخلاف سایر عناصر، دارای رنگ و جلوه ای درخشان و زیبا است. همه این ها باعث شده است تا طلا برخلاف ارز کاغذی، ارزش خود را در طول اعصار حفظ کند.

به طورکلی، خرید طلا قسطی، یک سرمایه گذاری محبوب به شمار می رود که علاوه بر محافظت از سرمایه شما در برابر تورم، سبب تنوع بخشیدن به پرتفوی شما نیز می شود. ارزش ذاتی و پایدار طلا به سرمایه گذاران احساس امنیتی می دهد که به هیچ وجه، در سهام و اوراق قرضه قابل دستیابی نیست.

یکی از راه های بهبود سرمایه گذاری روی طلا، برنامه ریزی و تقسیط سرمایه گذاری ها است. طرح های خرید قسطی، فرآیند افزودن طلا به پرتفوی را برای سرمایه گذاران، ساده تر کرده و به طور بالقوه، نرخ بازده را افزایش می دهند.


ما در این مقاله، به چرایی و چگونگی سرمایه گذاری در طلا و ذکر مزایا و معایب خرید قسطی آن، خواهیم پرداخت.


چرا باید روی خرید اقساطی طلا سرمایه گذاری کرد؟

دلایل زیادی برای اضافه کردن طلا به سبد سرمایه گذاری وجود دارد. این فلز گران بها، سابقه حفظ ارزش خود در شرایط نابسامان اقتصادی را داشته و همین موضوع، آن را به یک سرمایه گذاری مطمئن و سودآور در زمان تورم تبدیل کرده است.

همچنین، طلا می تواند سطح مهمی از تنوع را برای سبد سهام شما فراهم آورد؛ زیرا، قیمت طلا، معمولاً همبستگی منفی با سایر طبقات دارایی دارد.

سرمایه گذاران می توانند نسبت به دریافت وام فوری، اقدام نموده و خرید اقساطی طلا را در دستور کار خود قرار دهند. به خاطر داشته باشید که قیمت تمام شده خرید قسطی، ممکن است بیشتر از خرید نقدی باشد؛ اما، به دلیل شرایط تورمی که منجر به کاهش ارزش پول در طول زمان می شود، مطمئناً نرخ بازده بیشتری را برای شما به ارمغان خواهد آورد.


مزایای خرید اقساطی طلا

محبوبیت طلا نزد مردم بی دلیل نیست؛ زیرا، سرمایه گذاری در آن، مزایای زیر را فراهم می آورد.


ریسک پایین تورم و پرداخت ثابت

طلا، اغلب به عنوان محافظی در برابر تورم درنظر گرفته می شود و در بلندمدت، رشد صعودی دارد؛ همچنین، با کاهش ارزش سایر ارزها، قیمت طلا به طور معمول افزایش می یابد.

از طرفی دیگر، در خرید قسطی طلا، مبلغ اقساط ماهیانه ثابت خواهد بود؛ به عبارت دیگر، درصورت افزایش تورم نیز، شما همان مبلغی را خواهید پرداخت که در هنگام دریافت وام آنلاین برای شما مقرر شده است.


تنوع سبد سرمایه گذاری

طلا با توجه به موقعیت آن در بازارهای مالی، برای کسانی که مایل به تنوع بخشیدن به پرتفوی خود هستند، ​​می تواند گزینه قابل اعتمادی باشد؛ به این ترتیب، درصورت کاهش ارزش یک دارایی یا سهام یک شرکت، متحمل ضرر و زیان زیادی نخواهید شد.


امکان تامین بودجه خرید های بزرگ تر

وام آنلاین دیجی وام، بودجه مورد نیاز شما برای یک خرید بزرگ را فراهم می آورد؛ به این ترتیب، شما قادر خواهید بود تا هر میزان که می خواهید، طلا بخرید و طی یک دوره بلندمدت، نسبت به بازپرداخت اقساط آن اقدام نمایید.


فرصتی برای بهبود رتبه اعتباری

خرید اقساطی طلا، این فرصت را به شما می دهد تا رتبه اعتباری خود را بهبود ببخشید. سابقه پرداخت، بخشی از امتیاز اعتباری شما را تشکیل می دهد؛ بنابراین، اگر تمام اقساط خود را به موقع و به طور کامل انجام دهید، اعتبار شما با گذشت زمان بهبود می یابد. این یکی از ساده ترین راه ها برای افزایش رتبه اعتباری است.


معایب خرید اقساطی طلا

درحالی که سرمایه گذاری در طلا ازطریق خرید اقساطی، می تواند راهی عالی برای تنوع بخشیدن به سبد سهام شما باشد، معایب یا خطراتی نیز دارد که باید مراقب آن ها باشید.


عدم دریافت سود سهام

طلا به عنوان یک دارایی ملموس درنظر گرفته می شود؛ زیرا، می توانید آن را به شکل شمش، سکه یا جواهرات در اختیار داشته باشید. با این وجود، شایان ذکر است که اگر تصمیم به سرمایه گذاری در طلای فیزیکی دارید، احتمالاً پرداخت سود سهام احتمالی را از دست خواهید داد. برخلاف سهام هایی که اغلب در دوره های خاصی، سود مشارکت توزیع می کنند، نگهداری طلا صرفاً پتانسیل افزایش ارزش را ارائه می دهد.


جریمه دیرکرد

جریمه های مربوط به تاخیر در پرداخت، معمولاً یکی از اصلی ترین عواملی است که می تواند نرخ بازده خرید اقساطی را برای شما کاهش دهد؛ البته، درصورتی که تمام اقساط خود را در موعد مقرر پرداخت کنید، متحمل چنین هزینه هایی نخواهید شد.


درآمد مداوم ایجاد نمی کند

از آن جایی که سرمایه گذاری با خرید اقساطی طلا، سود سهام عادی را به همراه ندارد، نمی تواند درآمد مستمری برای سرمایه گذاران ایجاد کند. این بدان معناست که شما نمی توانید مانند سایر سرمایه گذاری ها اعم از اوراق قرضه، سهام یا املاک و مستغلات، از طریق سود مشارکت، کسب درآمد کنید؛ به علاوه، توجه داشته باشید که در هنگام خرید اقساطی، شما پولی را خرج می کنید که در اختیار ندارید.


چه چیزی قیمت طلا را تعیین می کند؟

قیمت طلا، ممکن است در کوتاه مدت، بی ثبات باشد؛ اما، این فلز، ارزش خود را در بلندمدت حفظ کرده است. به طورکلی، بالا و پایین رفتن قیمت طلا به عرضه، تقاضا و رفتار سرمایه گذار بستگی دارد.

از آن جایی که این فلز، اغلب برای محافظت از سرمایه در برابر تورم استفاده می شود، سرعت تورم و انتظارات بازار برای سطوح تورم آتی نیز می تواند بر قیمت آن تأثیر بگذارد.

علاوه براین ها، بدتر شدن شرایط اقتصادی هم، ممکن است قیمت طلا را تقویت کند؛ زیرا، خرید این فلز، یک سرمایه گذاری نسبتاً مطمئن در زمان های سخت تلقی می شود.


چگونه می توان در طلا سرمایه گذاری کرد؟

راه های زیادی برای سرمایه گذاری روی طلا وجود دارد. خرید و مالکیت فلز فیزیکی به اشکالی مانند شمش، سکه یا جواهرات به دو صورت نقدی و قسطی امکان پذیر است؛ اگرچه، ذخیره و بیمه دارایی های فیزیکی طلا ممکن است پرهزینه باشد.

سایر روش ها، شامل سرمایه گذاری در صندوق قابل معامله در بورس طلا (ETF) یا خرید سهام شرکت های معدنی که کار استخراج و تولید این فلز گران بها را انجام می دهند، می شود.


جمع بندی

طلا، باید بخش مهمی از سبد سرمایه گذاری شما باشد؛ زیرا، قیمت آن در واکنش به رویدادهایی که باعث کاهش ارزش سرمایه گذاری های کاغذی مانند سهام و اوراق قرضه می شود، افزایش می یابد.

اگرچه قیمت طلا در کوتاه مدت، ممکن است نوسان داشته باشد؛ اما، همیشه ارزش خود را در بلندمدت حفظ کرده است. طلا به عنوان محافظی در برابر تورم و فرسایش ارزهای اصلی به حساب می آید؛ بنابراین، خرید اقساطی طلا، یک سرمایه گذاری قابل تامل خواهد بود.

در پایان، به خاطر داشته باشید که هیچ نوع سرمایه گذاری، عاری از ریسک نیست. این موضوع، در مورد خرید قسطی طلا نیز صدق می کند.

علی رغم این که خرید طلا، مزایایی مانند تنوع بخشیدن به پرتفوی و حفاظت از دارایی در زمان رکود را ارائه می دهد، می تواند درآمدهای بلندمدت را نیز محدود کند؛ بنابراین، مزایا و معایب سرمایه گذاری در طلا را به دقت بسنجید تا بتوانید آگاهانه تصمیم بگیرید.


منبع: www.forsatnet.ir

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد