آبی بلاگ | گذر از ماورای تکنولوژی

تکنولوژی از جنبه های گوناگون تعاریف متعددی دارد از نظر علمی تکنولوژی، نتیجه ی نهایی تحقیقات یا همان دانش و اطلاعات می باشد که با استفاده از این عوامل می تواند به یک محصول تجاری تبدیل شود.

آبی بلاگ | گذر از ماورای تکنولوژی

تکنولوژی از جنبه های گوناگون تعاریف متعددی دارد از نظر علمی تکنولوژی، نتیجه ی نهایی تحقیقات یا همان دانش و اطلاعات می باشد که با استفاده از این عوامل می تواند به یک محصول تجاری تبدیل شود.

گردنبند طلا و نکاتی که بهتر است بدانید

گردنبند طلا جزو یکی از پراستفاده‌ترین زیورآلات طلاست که در جذابیت فرد تاثیر زیادی دارد. خوب است بدانید که گردنبند طلا از قدیم در مراسم رسمی، عزاداری و حتی جادوگری توسط انسان استفاده شده است. آیا با نحوه خرید گردنبند طلا آشنا هستید؟ شما می‌توانید گردنبند طلا اقساطی یا نقدی از فروشگاه های مختلف معتبر خریداری کنید، پس همراه ما باشید.

گردنبند طلا یکی از کاربردی‌ترین و پراستفاده‌ترین زیورآلات طلا محسوب می‌شود که تاثیر زیادی در زیبایی شما دارد. باستان شناسان در بیشتر حفاری‌هایی که انجام داده‌اند، متوجه شدند که گردنبند طلا جزو بیشترین یافته‌های آن‌ها بوده است. در گذشته برای ساخت گردنبند تنها از فلز طلا استفاده می‌کردند. امروزه با وسایل کامل و خلاقیت بیشتر در ساخت طلا از سنگ‌های نیمه قیمتی و قیمتی استفاده می‌شود که جلوه خاصی به آن می‌دهد. اگر دوست دارید قبل‌از خرید گردنبند طلا در مورد آن اطلاعاتی داشته باشید تا انتخاب گردنبند را برای شما آسان کند. این محتوای عالی را به شما همراهان عزیز پیشنهاد می‌کنیم.


تعریفی از گردنبند طلا

نوار یا زنجیری که این قابلیت را دارد که دور گردن به خوبی قفل شود را گردنبند می‌گویند. زنجیرها معمولا از جنس فلز و جواهر هستند. هر گردنبند یک قسمت ضمیمه دارد که چیزی از آن آویزان می‌شود یا دورن آن قرار می‌گیرد به این قسمت ضمیمه مانند، پلاک می‌گویند. این پلاک‌ها می‌توانند از هر جنسی مانند الماس، سنگ‌های قیمتی و مروارید باشند.


فرق آویز طلا با گردنبند

برعکس تعریفی که از گردنبند گفتیم آویز یک تکه جواهر کوچک است که می‌توان آن را به دستبند، پابند، زنجیر طلا و ساعت‌مچی وصل کرد. با این کار می‌توانید متناسب با سلیقه خود آویز را در هر قسمت از بدن خود ببندید اما گردنبند فقط روی گردن شما قرار می‌گیرد.


چرا خرید گردنبند اهمیت دارد؟

وقتی به تاریخچه استفاده از این نوع زیورآلات نگاه می‌کنیم، متوجه می‌شویم که از زمان‌های قدیم گردنبند جزو اولین زیورآلاتی بوده که در مراسمات رسمی، عزاداری و حتی جادوگری توسط انسان استفاده شده است. انداختن گردنبند نشان دهنده موقعیت بالای اجتماعی و ثروت بوده است. امروزه سنگ‌های قیمتی کمیاب که در ساخت گردنبند به کار می‌روند، سبب زیبایی بیشتر و قیمت بالای آن می‌شود.


چطور می‌توانیم یک گردنبند مناسب انتخاب کنیم؟

قبل‌از خرید یک گردنبند طلا بهتر است با خود فکر کنید که دوست دارید گردنبند بلند باشد یا کوتاه؟ روی سینه یا دور گردن قرار بگیرد یا مدل آن چند لایه، سنگی، مهره‌ای، زنجیری یا مرواریدی باشد. با جواب دادن به این سوال‌ها به این نتیجه می‌رسید که اول لازم است مدل و اندازه را با توجه به سلیقه خود و نحوه استفاده از آن انتخاب کنید. هر چقدر گردنبند انتخابی شما متناسب با استایل و مدل لباس شما باشد، جلوه خاص‌تری به شما می‌دهد و شما را خوش‌تیپ‌تر می‌کند.


قبل از خرید گردنبند طلا به چه چیزی باید توجه کنیم؟

موقع خرید گردنبند در کنار سلیقه شخصی خود به این سوال هم جواب بدهید، آیا قرار است این گردنبند همیشه در گردن شما باشد؟ اگر جواب مثبت است، پس چیزی انتخاب کنید که ضخامت بیشتری دارد و تحمل وزن آویز مورد نظر شما را دارد. بهتر است قبل‌ از خرید گردنبند قفل آن را امتحان کنید و مطمئن شوید، خیلی راحت باز یا شکسته نمی‌شود.


انواع مدل گردنبند طلا

چوکر نوعی از گردنبند است که برای لباس‌هایی با یقه‌های u شکل، یقه گرد و دکلته مناسب است.

کارتیه یک نوع دیگری از زنجیر است که به صورت حلقه‌های فلزی از جنس طلا یا نقره است که کاملا به هم متصل شده‌اند. این گردنبند معمولا بسیار ساده است ولی گاهی یک آویز از جنس نگین به آن وصل است که زیبایی آن را دو برابر می‌کند.

چارمز گردنبندی است که طول آن به طور متوسط 60 سانتی‌متر که برای انواع مدل یقه مناسب است و به همه استایل‌ها می‌آید.

مینیمال گردنبندی بسیار ساده و برای استفاده روزانه بسیار مناسب است.

لاریات نوعی از گردنبند است که بسیار شبیه حرف y است ولی قفل ندارد. در قسمت انتهایی گردنبند یک گره وجود دارد که نقش قفل را دارد. افرادی که دنبال مدل‌های خاص هستند این نوع گردنبند را می‌پسندند.

زنجیری یکی از انواع گردنبندهای ساده و رایج است که برای استفاده روزمره مناسب است ولی قابلیت ست شدن با انواع استایل‌‌ها را دارد. همچنین برای همه مدل یقه لباس مناسب است.

نگلیژه یک نوع گردنبند نامتقارن بلند است که آویزهایی به آن وصل است. این مدل گردنبند بسیار ظریف است و با لباس‌های براق با یقه‌های دکلته و دلبری جلوه بیشتری دارد.

رولباسی، این مدل گردنبند نسبت به گردنبندهای دیگر بلندتر است. این سبک برای لباس‌های پوشیده مانند سارافون و مانتوهای جلو باز مناسب است.

نکته: فستون، سوتوار، پلاستون و پرنسسی نوع دیگری از انواع گردنبند هستند.


نکات تکمیلی برای خرید گردنبند طلا

مدل زنجیر

اولین نکته که برای خرید گردنبند به آن بهتر است توجه کنیم شکل و نوع زنجیر است. زنجیری باید انتخاب کنید که به راحتی پیچ و تاب در گردن نمی‌خورد. برخی زنجیرها به راحتی گره می‌خورند درنتیجه زود شکسته و پاره می‌شوند. اگر معولا همیشه و همه جا عادت به استفاده از گردنبند دارید، مدلی را انتخاب کنید که عمر طولانی‌تری دارد و مدام پیچ نمی‌خورد. به عنوان مثال زنجیرهای فیگارو، طنابی، قلابی، ملوانی، بافت گندمی شکل و جعبه‌ای بهترین گزینه برای خرید است چون به راحتی کج، خمیده و پیچ نمی‌خورند.


نوع گردنبند

خوب است بدانید که طلاهای آبکاری از فلزات گرانبها ساخته می‌شوند و در نهایت یک لایه نازک طلای خالص روی آن‌ها آبکاری می‌شود. فلزی که آبکاری می‌شود، به مرور زمان خورده و رنگ فلز زیرین آن معلوم می‌شود. این مدل گردنبند با این‌که قیمت مناسبی دارد ولی لازم است هر چند ماه دوباره آبکاری شود تا رنگ و زیبایی خود را حفظ کند. این به این معنی است که این مدل طلا برای استفاده مداوم گزینه مناسبی نیست ولی برای کوتاه مدت خوب و ارزان‌تر است. اگر می‌خواهید گردنبند هر روز و همه جا گردن شما باشد، حتما زنجیری انتخاب کنید که کاملا از طلاست. یادتان باشد موقع خرید از فروشنده بپرسید، زنجیر طلا یا آب طلا است سپس بخرید.


قفل

سومین نکته که هنگام خرید باید حواستان باشد، قفل زنجیر است. بیشتر زنجیرهای طلا که در بازار وجود دارند، قفل‌های کلیپسی گردی دارند که با یک فنر باز و بسته می‌شوند. این قفل‌ها درکنار قیمت پایین، دوام خوبی ندارند. به این صورت اگر به هر علتی فشاری ناخواسته به آن بیاورید، احتمال دارد بشکند. بهترین و رایج‌ترین قفل برای گردنبند مدل خرچنگی است که سفت و کاملا مطمئن است. این قفل یک بدنه سخت دارد که در برابر ضربه مقاوم است و استفاده از آن آسان است.


انداختن آویز به گردنبند

یکی از سوالاتی که پیش از خرید گردنبند باید از فروشنده بپرسید این است که می‌توان به آن آویز انداخت یا خیر؟ اگر می‌شود توجه کنید که ضخامت زنجیر به صورتی باشد که آویز به راحتی از آن رد شود. همچنین زنجیر این مدل گردنبند نباید خیلی کلفت باشد ولی در عین حال خیلی باریک نباشد تا سریع پاره شود. توجه کنید قبل‌از خرید حتما زنجیری را انتخاب کنید که تحمل وزن آویز را داشته باشد تا بدون نگرانی از گم شدن، آن را استفاده کنید. از بین مدل‌های زنجیر، زنجیرهایی که بافت گندمی یا بافت جعبه‌ای دارند، انتخاب عاقلانه‌تری است زیرا استحکام خوبی دارند و از نظر شکل برای انداختن آویز مناسب‌تر هستند.


جنس زنجیر گردنبند

یکی دیگر از نکاتی که هنگام خرید باید حواسمان باشد، نوع زنجیر است. زنجیرهایی که قیمت ارزانی دارند، توخالی و سبک هستند. این نوع زنجیرها خیلی راحت شکسته یا پاره می‌شوند. اگر می‌خواهید از این رنجیرهای توخالی استفاده کنید، خیلی باید حواستان باشد چون ممکن است به جایی گیر کند و سریع پاره شود. این نوع گردنبند برای استفاده روزانه گزینه مناسبی نیست.


ضخامت گردنبند طلا

زنجیرهایی که خیلی ظریف و باریک هستند به راحتی در گردن پیچ می‌خورند یا گره می‌خورند. درنتیجه امکان پاره شدن آن زیاد است. اگر موهای بلندی دارید، احتمال دارد موهای شما بین زنجیر گردنبند باریک گیر کند و کنده شود. به همین علت بهتر است زنجیر باریک انتخاب نکنید، چیزی بخرید که ضخامت استانداردی دارد.


گیر کردن زنجیر

قبل از خرید گردنبند مطمئن شوید که زنجیر آن به لباس شما گیر نمی‌کند. برای این کار آن را روی لباس خود بکشید تا صاف و صیقلی بودن آن را بفهمید، این ویژگی فقط برای لباس نیست. زنجیر باید به گونه‌ای باشد که زبری و اذیتی برای گردن شما نداشته باشد.


نکات دیگر

یک نکته که موقع خریدخوب است به آن توجه کنید این‌که اگر قد شما کمتر از 162 سانتی‌متر است، گردنبندهایی با طول 40 تا 50 سانتی‌متر بخرید. همچنین اگر قد شما بین 162 تا 170 سانتی‌متر است همه سایز گردنبند برای شما مناسب است. افرادی که قد بلندی دارند، بهتر است گردنبندهای بلند استفاده کنند.

صورت‌های گرد یا دایره‌ای شکل بهتر است گردنبندهایی با طول 50 تا 80 سانتی‌متر بخرند زیرا صورت را گردتر نشان می‌دهد. صورت‌های باریک و لاغر بهتره گردنبندهایی با طول 25 تا 40 سانتی‌متر را استفاده کنند. کسانی که صورت‌های بیضی شکل دارند هر طول گردنبندی را می‌توانند استفاده کنند.


منبع:dayagold.com


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد